En bra affär!

Nu så har vi köpt vår första ugn, första av fyra.....Vi kommer som det ser ut idag att ha en ångugn, en 60 och en 30 ugn till Ilvespisen och en kombimikrougn med varmluftsugn. Anledningen till att vi blir med fyra ugnar är egentligen enkel, vi har lyckats hitta dessa till superpriser, vi skulle ändå ha dem och vi lagar mycket mat!

Ångugnen hämtade vi på Designcenter i Linköping i går. Ett aldrig använt utställningsex. till halva priset mot listpris. Ugnen var precis lika snygg som vi tänkt oss och vi är mycket nöjda med affären.

Jag fick lite kalla fötter när jag såg hur liten den såg ut inuti men efter att provat hur våra pajformar, brödformar och annat passar så känner jag mig lugt. Det är ju faktiskt så att i en "vanlig" ugn så är det alltid massor av plats runt omkring själva maten som tillagas som bara värms upp i onödan.  

Just nu står ugnen i tryggt förvar täckt med "dra-på-lakan" till spjälsäng i lägenheten :)

I veckan väntar vi på vår kombimicro som kommer att linjera perfekt med ångungnen. Även denna till nästan halva priset!

HB86P572S HB36D572
Kombimicro                                        Ångugn

Har vi ruggig tur kommer vi även att kunna köpa den sidebyside kyl/frys vi tänkt oss till kraftigt reducerat pris, hoppas, hoppas!

KA58NP95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0