Livet och bygget rullar vidare, nu i form av familj!

Nu var det ett tag sedan bloggen uppdaterades. Den enkla och fantastiska anledningen till det är att vår Hugo har kommit! Livet blir som alla tidigare har sagt, en aning förändrat. Men trots att livet förändrats har det faktiskt hänt en del på huset också.

Dagen efter att vi kommit hem från BB åkte Mattias ut och monterade tre takfönster tillsammans med att par av våra plåtslagare. Jag och Hugo åkte ut en sväng för att leverera lite mat. Lite synd tycker jag om Mattias som inte kan vara hemma på samma sätt som jag och mysa med Hugo men jag hoppas att vi ska kunna vara till mer hjälp lite längre fram.

Just i denna stund har Mattias tillsammans med nyblivna farfar Kermit varit och hämtat vår kamin och premodulrör och nu under eftermiddagen ska Mattias bygga en "skorstenslåda". Det vill säga en låda som ska täcka in premodulrör, kläs med plåt och på så vis se ut som en traditionell gammal skorsten på taket. Det tror jag kommer bli jättefint! 

Två dagar efter BB fick Hugo följa med en längre stund till bygget. Han fick ett äppelträd i födelsepresent av farmor som vi nu har planterat på tomten, och när vi ändå skulle plantera det passade vi på att köpa ett till och plantera på en gång. Om träden tar sig kommer de två träden ge oss fem olika sorters äpplen. Det blir inte så tokigt att ha framöver! Hugo verkade för övrigt trivas med att sova i vagnen i den friska höstluften och märkte inte allt för mycket av omgivningen. 

Medan vi har legat på BB och blivit familj så har våra snickare lagt färdigt taket över entrén och murarna har börjat putsa fasaden. Putsningen ser fin ut så nu håller vi tummarna för att de kalla nätterna inte kommer att påverka.

 





Kommentarer
Postat av: Carina och Hans

Grattis till HUGO.

från Carina och Hans, Finlandssvenskarna i Bastun i Stockholms skärgård i juli.

2011-10-18 @ 13:44:35
Postat av: Nina

Grattis!!!!

2011-10-19 @ 07:51:27
Postat av: Köks-Mia

Hej på er!



Vet inte varför jag tänkte på er just idag, men det gjorde jag i alla fall :)

Ett litet tillskott också mitt i alltihopa, grattis grattis och lycka till med barn och resterande husbygge!


Svar: Har ni vägarna förbi, kom förbi!
Stenhusbyggare

2011-10-20 @ 17:50:34
Postat av: Lotta

Grattis, grattis!!!

Följer ju er blogg med stort intresse. Vilken tur att huset börjar ta form nu när familjen utökats.

Vad fint det blir!



Hälsningar från en annan "stenhusbyggare"

Postat av: Ulle

Grattis stort grattis till er. Hoppas allt är bra med er alla tre....

2011-10-28 @ 11:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0