Armering slutförd, gjutning påbörjad

Vi är äntligen färdiga med armeringen, men det var i sista stund får jag säga. Vi kom hem från tomten vid 22.00 i går kväll, kl. 07.00 började de gjuta plattan. Fy vad nervöst! Måtte nu alla rör sitta där dom ska och hoppas verkligen vi fått med allt! Av gjutarna fick grunden godkänt. Den var några millimeter låg på en punkt men för övrigt var den jämn och rak. Av mig får grunden mycket väl godkänt med tanke på att det är vår första grund på två personer :) Jag stannade och kollade på när de började gjuta men åkte hem när regnet kom. De behövde inte mig i alla fall. Det känns faktiskt konstigt att låta någon annan utföra jobb på vårt hus men så kommer det ju att vara och tur är väl det. Helst skulle jag vilja göra allt själv..... och kunna lägga ut bilder på hur vi står och blandar betong men det är kanske att ta i........Möjligen har det med ett visst kontrollbehov att göra, haha:)

Nej, nu ska jag faktiskt passa på att vila lite innan jag åker ut för att se hur det går för dem!
             


Kommentarer
Postat av: Nina Pettersson

Vilken härlig blogg Tove, du/ni är duktiga på att skriva. Kul att kunna gå tillbaka till "början" av allt, vilken resa,vilket jobb! Ska bli spännande att se huset materialisera sig, bit för bit^^!

2011-05-21 @ 09:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0