Vi tror på er!

Vår "riktiga" banktjänstekvinna är tillbaka igen efter sjukskrivning och det är vi så glada över. Nu är det i hennes händer ärendet ligger. Hon och hennes kreditivkollegor har läst igenom alla vara handlingar för att kunna ge oss byggnadskreditivet och vi får ett definitivt besked nästa vecka. Senast jag pratade med henne i fredags var hon så nöjd och tyckte alla handlingar var riktigt bra och sa dessutom något i stil med "vi tror på er". Det räckte ju för att den här helgen skulle vara gjord! Gud vad skönt att få den bekräftelsen!

Dessutom är byggsamråd inbokat till den 24/3 och sen är det bara att sätta igång så fort byggfelsförsäkringen är tecknad. För att försäkringen ska kunna tecknas måste vi upprätta kontrakt med våra hantverkare, grävare, elektriker och andra. Kontraktet med grävaren är så gott som klart. De andra är på gång. Än en gång börjar saker så smått att klarna.

I morgon tänkte vi ev. åka till tomten och börja röja bort lite sly från vår fina skogsdunge för nu är faktiskt så gott som all snö borta därifrån! Tacka vet jag söderläge :)

Ja, det drar ihop sig......

(Idag när vi åkte ut till tomten och passerar en risig vildvuxen planterad skog sa Mattias plötsligt -"Har du sett vad fin den där lilla "klippan" med träd på är?". Han hade helt klart lagt märke till den tidigare och ville dela med sig. Jag hade aldrig lagt märke till den och gjorde det knappt nu heller, men det säger en hel del om honom. En hel del som jag är väldigt glad över :)  ...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0