Saker händer förstås hela tiden...

...Så även föregående vecka. En av milstolparna är passerade, nämligen att vi haft byggsamråd med kommunen. Jag minns hur jag i oktober surfade runt och läste husbyggarbloggar och avundades så dom som hade haft sitt byggsamråd. Det såg så proffsigt och organiserat kaosartat ut på alla bilder där färdiga planritningar, konstruktioner och dokument låg huller om buller. Jag har tyvärr inga bilder att dela med mig av men jag kan försäkra er om att det faktiskt såg ut just så under vårt möte också, organiserat kaosartat. Det där proffsiga vet i tusan vart det tog vägen men det gick bra ändå. Alla verkade förstå ungefär lika lite och det kändes lite som att det fick bli en tyst fin ömsesidig överenskommelse oss emellan.....

Vad mer vi gjort är att åkt till Stockholm för att kolla fönster. Just nu lutar det åt Elits traditionsfönster med äkta kitt och lite allmogeprofilerade spröjs och profil. Nu är kruxet bara om vi kan få lika fin spröjs även på insidan och vad det i sånt fall kostar extra, för extra lär det kosta :)

Jag har för övrigt kommit på en ny taktik som går ut på att bara visa Mattias de allra, allra fulaste saker man kan tänka sig för då blir ju helt plötsligt det som han egentligen inte tycker riktigt håller måttet kanske plötsligt dugligt.....tror ni det fungerar?? I går tog vi till exempel en promenad i ett villaområde och kollade på fönster med påklistrad spröjs....nja...dom där Elit kanske inte är så pjåkiga i alla fall :)

Vad mer vi kanske kommit fram till är att vi ev. ska ha vit fasad, gråa fönster, mörkgrått plåttak och mustigt röd entrédörr. Eller så blir det röda fönster, eller gula, eller vita........
 (fast röd)       (fast med överljus)

Just det vi har varit på Kvänums invigning av deras nya show room i Västerås. Trevlig tillställning med god buffé, fina kök med underbart vacker insida (dvs. själva lådinnanmätet) och en massa finklädda människor. Högsta chefens kommentar var härlig. -"Jaha, ni har inte beställt något kök? Men fick komma i alla fall?"....

På torsdag skriver vi köpebrev på tomten och kreditivet rullar igång. Men jag såg att banken redan för flera dagar sen lagt upp ett kreditivkonto åt oss. Två dagar till står det på 0. Det kommer ändras snabbt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0