Jakten fortsätter



Jakten på hantverkare fortsätter men vi har riktigt bra firmor på gång känns det som. Just i det här läget slår det mig att man faktiskt måste tacka nej till någon så småningom. Det känns inte bra...vi vill ha dom allihopa som det känns nu :)

Äntligen har vi också lyckats skicka in allt till banken som dom kräver, eller i alla fall det vi har i dagsläget. Hoppas nu att dem blir nöjda med underlaget vi knåpat ihop och hoppas att det inte kraschar deras hårddisk :)

Fast det är rent ut sagt skit svårt. Inte fasen vet väl jag hur en lyftplan ser ut och hur ska man kunna göra en exakt kostnadskalkyl när man ska göra mycket själv? Anlitar man en totalentreprenad är det nog en hel del enklare. Då finns ju alla lyft, tidsplaner och kostnader exakt beräknade redan från början.

Dessutom har jag letat på hela Internet utan att hitta ett enda exempel på hur en lyftplan ska se ut. Det är ju otroligt, allt finns, men inte det! Det är bara till att hitta på hur man tror det ska se ut och så får det bära eller brista helt enkelt. Bära förhoppningsvis. Men dem kommer med all sannolikhet ha synpunkter, banken alltså......dem brukar ju ha det.....

Det kanske låter som att jag är lite bedrövad men så är det inte alls! Jag ser med förhoppning och tillförlit på framtiden. Jag känner att det ska gå bra det här. Just nu flyter saker och ting på som det ska.

Nehej, efter fyra timmars nattsömn på jobbet och en dag bestående av möte borde jag kanske varva ned en stund. Grotta ned mig i Hus & Hem och ELLE interiör är det enda rätta just nu. Hantverkare och banktjänstemän har ändå lämnat sina jobb för dagen så just nu är det ingen ide att jaga! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0