Betat av lite..som jag älskar!

Åh, vilken dag! Vi har fått flera viktiga saker avbetade idag! Till att börja med har vi varit hos en ny bank som kanske blir aktuell istället för den vi haft kontakt med fram tills nu. Mötet med handläggaren kändes mycket bra och det är värt så mycket. Hon ska höra av sig imorgon om hur dom ställer sig till att låna ut pengar till oss. Jag skulle tro att dom kommer bevilja ett lånelöfte.

Efter det jagade jag tag på Kvalitetsansvarig Norbäck i egen hög person. Det har varit som en liten följetång och jag har pratat med en del av hans kollegor men så idag lyckades jag få fram hans mobilnummer och slängde mig givetvis på telefonen. Och tro det eller ej men han svarade bara helt enkelt "- Ja det kan jag ta på mig" på frågan om han kunde ställa upp som kvalitetsansvarig. Yes! Vi åkte raka vägen till kontoret med bygganmälan i högsta hugg. Han skrev på bygganmälan och sen var det klart! Det känns mycket bra att få ha just honom då han är väl omtalad både på Stadsbyggnadsförvaltningen och på andra ställen som vi hört.

Så efter det var det bara att kasta in bygganmälan på Stadsbyggnadsförvaltningen. Vi passade också på att lämna lite choklad för att visa vår uppskattning för all hjälp vi fått.

Offertunderlaget till bygglovsförsäkringen slipar vi fortfarande på men den ska nog snart vara färdig att skicka in.

Och sen, efter allt bra som hänt kom vändningen. Vi kom hem utan "Huspärmen"! Vilken skräck, jag har tänkt att en vacker dag händer det, och idag var tydligen den dagen!! Nu är det bara att hålla tummarna för att vi glömde den på kontoret hos Norbäck.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0