Vi har en adress!

Idag läste jag igenom förhandsbeskedet ytligare en gång och upptäckte till min förtjusning att vi har en adress! Jag har gått och funderat på det där. Jag har nämligen bara sett själva tomtbetäckningen och tänkt att det kanske inte finns någon postadress än, men det gör det alltså! Det känns ju lite kul, lite mer på riktig när man vet att man har något att göra flyttanmälan till om något år :)

Mer kul är att vi i går var och språkade med en vän till "svärfar" över en vaniljbulle. En vän som arbetat inom byggbranschen under hela sitt liv och verkar kunna det mesta. Ett par hus till sig själv har han också hunnit bygga. Både han och hans fru verkade tycka att vi var bra pålästa och förberedda inför projektet och tyckte mycket om vår papphusmodell som vi givetvis släpade med oss :) Bara att suga åt sig, det är ju precis den energin vi behöver.

... och bygglovhandläggaren har idag lovat lägga det beviljade bygglovet på lådan till oss i morgon!

...och vi har nästan bestämt att vänta med både garageplatta och garage till senare.

...och vi har nästan bestämt att göra några av innerväggarna i trä istället för i lättbetong.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0