Plåtslagarjakt

I dag har jag varit på plåtslagarjakt, utan gevär men inte långt där ifrån. Jag har suttit på pass och väntat och väntat....

Det är inte riktigt så att vi inte har en plåtslagare som ska lägga taket, det har vi. Problemet är bara det att karlen är omöjlig att få tag på. I två veckor har jag ringt som en besatt och skickat fina små sms utan att få ett enda levnadstecken tillbaka.

Kanske dags att hitta en annan plåtslagare? Ja, det har jag också tänkt förstås. Till saken hör bara det att denne plåtslagare får mycket goda referenser både av konkurrerande företag och tidigare kunder och att det lide viss för att inte säga stor brist på denna hantverkarkår.
 
För att ge karlen en sista chans sökte jag idag upp plåtverkstaden. Han var förstås inte där, men hans kolleger och gamle far var, och han skulle med all säkerhet komma till 16.00 enligt dem. Jag kom dit vid 15.40 och bestämde mig förstås för att vänta. Firmabil efter firmabil rullade in....och ut....och in....

För varje gång en bil rullade in tändes ett litet hopp om att det skulle vara han. Men icke. Jag väntade förgäves till 16.20, då gav jag upp! Kollegor och far lovade att meddela att jag varit där och att jag ville bli kontaktad snarast....

Vart denna historia kommer sluta återstår att se. Hör jag inget i morgon blir det ny jakt...fast då efter annan plåtis. Herre gud, hantverkare alltså!

Medan jag var på jakt lyckades Mattias krossa en ruta i våra nya fönster, han e duktig han....Men det var inte hans fel, det var vinden och tur i oturen var det bara en av sex rutor som gick i kras. Det är lätt åtgärdat!

Under dagen har också snickarna hunnit regla upp vår kupa som är placerad över balkongen. Den blir fin vad det verkar :)
                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0