Jakten på plåtslagare är över

Han fick ytligare ett par dagar på sig att dyka upp eller ge sig till känna på något vis. Det gjorde han inte. Vi gav honom en sista chans....

Fredag 07.00 svängde jag in på plåtverkstadens uppfart. Han såg något förlägen och möjligen påkommen ut då jag studsade ur bilen.

– Vad händer, du har inte hört av dig....kan ni åta er jobbet som planerat?
– Ja, ja, ja, visst!
– Är det säkert det?
– Ja, vi kan köra på måndag!
– Jaha, hur gör vi nu då? (något snopen)
– Jag kommer ut till er tomt om en timme! (ännu mer snopen)

En och en halv timme senare stod vi samlade på tomten och pratade fönsterbläck, taknocksavluftning och plåtfärg. Vi kom överens om att ses samma tid och plats på måndagen.

Han kom inte.....

....utan ringde vid 15.30, dock på måndagen, och bad oss komma förbi kontoret....vilket vi gjorde. Ett par timmar senare var ABS09 kontraktet signat.

Det känns bra, faktiskt, trots allt. Plåtfirman är välkänd i stan som en seriös firma med riktigt duktiga plåtslagare och arbetet har ett bestämt slutdatum noggrant inskrivet i kontraktet.

Hantverkare, jag säger då det!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0