Första grävtaget är över....

  
  
Det är konstigt det där att saker som innan känns så stora och märkvärdiga helt plötsligt har passerat utan att det knappt märkts. Eller märkts har det ju men det känns liksom lite snopet att det inte känns eller märks mer.

Jag kom ut till tomten en halvtimme efter att det börjat grävas på morgonen. Grävaren behövde inte alls ha mig där så efter en minut eller två kunde jag konstatera att, nehä, jag åker väl hem igen då.....och kommer tillbaka senare.....Så så blev det. 

När vi kom tillbaka hade grävaren hunnit med en hel del och vi såg tydligt vilken perfekt mark vi kommer bygga på. Marken består till stor del av finaste sand lik sandstrandssand med bara lite, lite lera på ett par punkter i två av hörnen av utgrävningen... 
   
När grävaren slutat för dagen vid 13.00 (skön tid att sluta) började vi elda upp våra slyhögar. Solen värmde rejält och vi njöt i fulla drag! Framåt kvällen fick vi besök av syster med sambo och inte förrän 20-tiden rundade vi av eldandet och åkte hemåt väl inrökta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0