Mina tankar går till ostbågar

Äntligen frisk efter en kraftig förkylning!! Det firades med ett 10 timmars arbetspass vid huset! Jag har medan Mattias dragit el och "maskat", misstänker jag, drevat fönster. Si så där en 15 st från utsidan.

Vilket kånkande på stege som ska stå stadigt och klättrande på ställning och isolering som kliar och fönstersågning som försvårar och drev som ramlar ned från stege och.....och.

Hur som helst, när jag kämpade på som bäst slog det mig att jag mina tankar liksom gled över från drevning till ostbågar och något gjorde att jag nästan inte ville sluta med att dreva. Jag kom på efter en stunds klurande att det berodde på själva likheten mellan drevning och ostbågar. Det är inte bara till viss mån färgen, utan också att det är så där med ostbågar (i alla fall för mig) att jag hela tiden letar efter den perfekta, den perfekta storleken och den perfekt smaksatta. Vissa är ju lite klenare i smaken och vissa är för "packade" med smak, bara en och annan är så där perfekt! Precis så var det med drevningen! Ena fönstret hade för smal glipa att dreva, andra fönstret hade för bred glipa och bara ett och annat hade det där perfekta avståndet som gjorde att jag lätt kunde peta in drevningen på ett alldeles perfekt fluffigt sätt! Nice :)

Under dagen hade vi också hjälp av vår vän Jalle om gjorde en jätteinsats med att ta ned förstörda gipsskivor från övervåningen och annat smått och gott! Toppen att få hjälp ibland!

Idag har vi åkt med ett stort lass diverse sopor till tippen, alltid lika tillfredställande att få sånt gjort och så blir det ju en smula finare på tomten också :)

Vad har vi mer gjort?? Jo, just det, vi har efter en del höjda röster köpt en side by side kyl/frys. Firman som säljer kylen sålde den i fredags för 3000kr billigare än vad hemsidan uppger idag. Anledningen till att vi inte köpte en förra veckan är att vi väntade på att de skulle ringa och bekräfta att den fanns på lager. De hävdar förstås i dag att det är det högre priset som gäller trots omständigheter. Men som sagt efter en del höjda röster fick vi den slutligen till förra veckan pris :) Attan så bra! Det innebär totalt ca 12200 kr billigare än listpris och 5000kr billigare än vår köksleverantörs pris. En bra vitvaruaffär igen med andra ord :)


Kommentarer
Postat av: Faderskapet

Men berätta vad det var i 224 kgs paketet

2011-09-27 @ 19:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0