Murning och administration

   
Att vi har hantverkare på plats och att murningen kommit i gång syns bland annat på den lämnade matsäcken, men så syns det förstås också på den faktiska murningen.

Jag var ute en snabbsväng i morse för att lämna lite ritningar och annat, byggherre som man är :) Resten av dagen har gått åt till adnimi....adniminist.....ddm....administration...svårt ord det där:)

Det viktigaste som hänt är att jag lyckats få fram information om ev. ledningar i marken där vi ska gräva för vatten och avlopp, inte vet jag hur det gick till men plötsligt var det mitt ansvar, tur man är effektiv!....Som vanligt var det en djungel att ta sig igenom tills jag fick nys om ledningskollen.se. Skanova och E-tuna energi och miljö var anslutna och mailade sina ledningskartor för området inom några timmar! Sevab som inte var anslutna till ledningskollen har jag tipsat, vilket jag tror var en god gärning. Dessutom har jag bokat möte med kommunens utsättare som vi ska träffa på måndag tillsammans med grävare och andra berörda för att planera vart vi ska ansluta och vart vi kan gräva. Det här känns som ett stort steg närmare kommunalt vatten och avlopp!
 
Jag har också talats vid med chefen på byggförvaltningen på kommunen som lovade att kolla på vår inmailade bygglovsförsäkring för att se att allt är ok...eller protestera om det inte är det, ok alltså. 

Mad andra ord en viktig och produktiv dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0