Första arbetsskadan....

Grunden håller vi fortfarande på att lägga. Det har liksom blivit lite utav ett evighetsprojekt känns det som. Det är så mycket cellplast som ska pusslas ihop och rör som det måste skäras ut för. Alla dessa små springor som blir har vi bestämt att vi fyller med fogskum för att behålla ett bra U-värde och att förhindra radon från att tränga upp. Fogskum är ett roligt material. För er som inte vet så är det ett enormt svällande skum som ser ut lite som ostelnad maräng till en början när man sprutar ut det ur flaskan, för att sedan bli stenhårt och starkt som starkaste superlim. Jag testade att använda detta skum igår och var riktigt duktig på att applicera det utan att det blev på tok för mycket. Duktig tills flaskan lyckats skruva upp sig och det skedde en explosionsartad incident. Skummet exploderade och fördelade sig fint över mina armar, hals och ansikte. Japp, så nu sitter det där. Lite har jag lyckats få bort men långt ifrån allt!! Det sitter som berget utan överdrift. Jag tror inte riktigt jag förstår vilken tur jag ändå hade. Hade det kommit i ögonen hade jag med stor sannolikhet varit blind idag......på måndag köper vi skyddsglasögon! 

Gjutningen har vi fått flytta fram till torsdag den 19/5 och är där med försenade med ca 5 dagar, eller är det mer?....Vi skyller det hela på att govvärmeleveransen inte kan levereras som sagt från början. Men det är inte hela världen, nu hinner vi bli färdiga med grunden i lugn och ro. I går hade vi därmed till och med till att hälsa på vänner för lite grillning och samkväm. Det är viktigt det också :)

Nästa vecka är vi lediga från ordinarie jobb och lägger govvärme och armering för fulla muggar!!


Kommentarer
Postat av: Petra Lundgren

Vad kul att se att ni kommit igång :-)



Stort lycka till med allt!

2011-05-10 @ 15:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0