Hjärtsnurp, semester, hjärtsnurp....


– De där fönstrenhålen är 140, de ska ju vara 160!
– Men va f*n!
– ... och gaveln är 20cm för låg!

Mycket går att fixa men det här kommer att bli svårt var min första tanke och alla katastroftankar släpptes ut på grönbete.

Efter samtal med murarna som är duktiga på att köra pokerface (de borde rimligtvis svära väldigt högt inombords) visar det sig att även detta går att rätta till! Återigen, otroligt men sant! Dem får helt enkelt såga av gaveln på ett bra ställe, lyfta bort med lyftkran, mura ett varv och limma på plats igen….Visst det tar extra tid för dem men huvudsaken är ju att våra fönster går in i hålen och att man inte kan åka rutschkana på taknocken, det är för högt upp och kommunen skulle troligen ha invändningar....Nog om det.

Idag har jag fått mina mammasnickarbyxor från Fristads. De sitter nästan perfekt och "smulan" har lite plats att växa på. Äntligen ska jag kunna jobba bekvämt igen!

För övrigt har det inte hänt så mycket. Vi har ju varit iväg med Land Rovern på lillsemester och låtit murarna hållas (uppenbarligen). De närmaste dagarna ska vi börja planera eldragning och efter det spåra i väggarna. Limträbalken i nocken monteras under morgondagen och efter det monteras resten av taket under ett par veckor framöver.

Som vanligt är det massor att göra, samtal att ringa, material och grejor att beställa och viktiga saker att ta reda på. Det räcker :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0