Björnen Baloo

Japp, nu kom jag på det, varför jag går igång så mycket på bankens krav. Det har inte med kraven i sig att göra utan inställningen.
Alla har väl sett Djungelboken, det avsnittet när Baghera säger: - "Och hur tror du att han ska kunna klara sig" och Baloo svarar -" Jag ska lära han allt jag kan" osv...
Tonläget i Bagheras röst påminner så mycket om hur jag upplever vår banktjänstekvinnas tonläge. I det läget är det en förutsättning att man är som Baloo, självsäker och utan att själv börja tvivla en sekund.
Banktjänstekvinnan är mycket bättre på Bagherarollen än vad jag är på Baloorollen ärligt talat..inte bra. Fy vad det grämer och stressar mig.

För att kunna komma steget närmare att möta bankens krav har jag nu i alla fall skrivit ned en detaljerad plan över vad vi vill göra själva och vad vi vill att andra ska göra. Jag har också tydligt beskrivit vad det är som gör att vi vet att vi har förutsättningar att klara det. Hoppas, hoppas det kan bidra till att lugna dem lite.

Nej, nu ska jag sluta grubbla, ta några djupa andetag, slappna av och våldsgästa syrran som ska få bjuda på Heta räkor!

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0