Grävningen tog en paus

Grävningen kom ju igång bra men sen tog det lite stopp. Tydligen gick maskinen sönder på något sätt, så först imorgon blir dag två att gräva. Bara att vänja sig för det är säkert inte första gången vi kommer råka ut för förseningar. Kanske var det tur i oturen för vi har förstås varit fullt sysselsatta ändå med att som vanligt ringa och ringa och ringa om en massa saker. Vi har också hunnit att beställa och få ut de flesta rör som ska ligga i grunden till tomten, en och annan dräneringsslang och lite virke för att kunna snickra ihop profiler. Profiler ska man tydligen sätta upp i varje hörna för att kunna mäta hur mycket fyllning man behöver i grunden.

Sedan i går har vi också våndats över hur vi ska välja murare . Vi är lite närmare ett beslut nu men shit vad svårt det är!!

Jag har väl glömt att skriva hur samtalet gick med Benny Larsson på kommunen. Jag tycker det gick bra!Han lyssnade, förklarade och sa att det var helt ok att jag ansökte om byggfelsförsäkringen på det sätt jag tänkt, dvs bara på hantverkskostnader och inte på matrial. Toppen, svårare än så var det inte :) Papprena ska sen lämnas till honom för godkännande. Jag undrade oroligt vad som händer om de inte godkänner. Det innebär ju att vi måste söka om på deras sätt vilket tar tid, tid vi inte har. Men han lugnade och sa att de inte kommer underkänna.....phu....

Morgondagens "att göra lista" är klar och lång så nu är det hög tid för sovdags!!

Just det, jag har köpt snickarbyxor också som jag får skavsår på knäna av. Men fina är dom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0