På ruinens brant, en oreflekterad känsla


Man blir rätt snopen minst sagt när en röst i telefonen innan man kopplas ut på linjen säger: "Meddelande från Telia: Du närmar dig saldogränsen, når du saldogränsen skickas faktura och telefonen stängs av tills räkning är betald".
Hjärtat börjar galoppera och pulsen närmar sig definitivt någon slags gräns.

På Telia är det 67 samtal före......52 samtal före......46 samtal före......22.......22......3.....

Äntligen framme!                  

- "Jag kan inte säga något annat än att allt är som det ska, ni har en vald saldogräns på 1000 kr"

- "Men VA F*N, vi ringer för 300 kr i kvartalet, det kan inte stämma! Och jag har minsann inte valt någon saldogräns."

Jag letar runt på "Mina sidor" och.....ok....hittar en saldogräns på 1000 kr men det kan i alla fall inte stämma. Och någon detaljerad faktura kan jag inte få fram.

På Telia är det 55 samtal före...........35...........19...........2.........

- "Nej, jag kan inte se mer än du, du kan ju alltid höja saldogränsen.

suck.....

Jag ger vika, höjer saldogränsen med 500 kr och känner mig illa till mods. Det känns lite som att man är kriminell eller har slarvat med räkningar eller liknande.

Sen börjar jag tänka. Tänk om det faktiskt är så, att det stämmer att vi har nått saldogränsen utan att ha barn som olovandes ringt och röstat på Idol eller ha folk i huset som ringer suspekta 071-nummer.

Det kanske är jag som är boven i dramat....Jag har ju trots allt suttit i telefonen 80% av min lediga tid och pratat med byggfirmor, köksfirmor, murare och you name it den senaste månaden. Kanske, kanske har det viss inverkan. Men shit, det hade jag inte kunnat tro. Har faktiskt inte ens haft en tanke på det.

 
Man lär sig nya saker varje dag :)

 

 För övrigt har vi bokat möte med konstruktör så snart har vi kanske en ritning man kan bygga efter också!


Kommentarer
Postat av: Andrej

Uff! Nu blev jag orolig ett tag. Trodde ni hade kraschat!

Telia har vi också - men jag är lite skeptisk till dem. Dyrt, får jag en känsla av.

2011-01-02 @ 10:54:11
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0