Blogginlägg i huvudet

Det är lite så, jag går runt på dagarna med huvudet fullt av blogginlägg. Det är så mycket jag upplever hela tiden, små saker och större saker...och så blir det kväll, och sen plötsligt är det morgon igen utan att jag skrivit en endaste rad.

Men nu, Hugo sover, Mattias jobbar, jag är relativt pigg pga tidsomställningen..hum, eller blir det så..borde jag vara trött pga tidsomställningen? Ja, ja, hur som helst...

Att skriva om att taken är färdiggipsade och färdigspacklade känns gammalt, att skriva att kaminen är besiktad och underbar att elda i känns också gammalt, att plåttaket är färdiglagt...gammalt...tvättstuga klar för kakling... halvnytt. Vänta, läste ni? Kakling! Vi har valt och beställt kakel till badrum och tvättstuga! Två timmar på Kungsgatan 69, vår färghandlare, och vi var klara. Otroligt men sant! 

Förra veckan fick vi en tulpan av en vän, märk väl, "en" tulpan. Denna blomma sattes i en lokacitronflaska och placerades i ett av våra dammiga fönster. Den blomman har lyst upp hela bygget sedan dess. Man blir så glad!

Veckan som kommer satsar vi på att alla taklister ska sättas upp, till helgen ska taket målas. Förhoppningsvis kommer golvvärmen kickas igång och tvättstugan kaklas.

Still going ganska strong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0