Är det inte så typiskt!

Vad jag skrattade härom dagen...åt Mattias!

Han är lite utav en noggrannhetens man kan man utan att överdriva säga. Ok, det finns undantag under bygget, som när vi började mäta grunden med det korta vattenpasset mot slutet, men många fler undantag finns nog inte. Våran grund kan jag säga, trots kort vattenpass mot slutet, lutar 1 mm på 8 meter.

Inga ärtor som kan rulla där inte :)

Nu står vi i skedet då vi har börjat slipa och spackla innerväggarna. Efter att vi spacklat stora ytor säger Mattias:

-Vi kanske kan prova att grundmåla på en yta som inte är spacklad och se hur det blir, det kanske blir bra.

Och jag känner, kunde han inte kläckt ur sig det lite tidigare...

Höjden av noggrannhet: Gör allt minutsiöst och kom på att du överarbetat i efterhand, suck.

Nåväl, jag tycker att det är riktigt roligt att spackla och jag är faktiskt rätt bra på det har jag märkt (och det kan ni fråga Mattias). Idag har jag lätt träningsvärk i arm och axel så noggranheten har ju ändå fört flera goda saker med sig.

Efter att provat att grundmåla ett par väggar har vi ändå kommit fram till att de flesta ytorna ska spacklas. Vissa ytor kommer att behållas ospacklade och då målas i en sandfärg som vi hoppas ska framhäva den putsade strukturen lite.

I morgon ska Mattias och Mattias far åka och hämta våra ytterdörrar  från snickeriet i Björkvik. Det ska bli så spännande att se dem. Hoppas de motsvarar våra förväntningar, vi kommer inte beställa nya ;) Jag och Hugo kommer att fortsätta pyssla på i huset på egen hand. Tror att slipa de spacklade väggarna står på schemat.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0