Vilka dagar!

   
   
 
Vilken dag vi hade igår, och i dag med för den delen. Igår började dagen tidigt med att vi åkte ut till tomten, eller vi kanske får börja säga huset nu. Tanken var att vi skulle fortsätt med att regla innertak men rätt som det var hade den planen slagits i bitar. De som gräver för avloppet behövde plötsligt hjälp med att lägga avloppsrör och annat ned till pumpen de monterade åt oss. Samtidigt kom elektrikern och pockade givetvis han också på uppmärksamhet, och så stod vi där och skulle lägga avloppsrör samtidigt som vi skulle bestämma fasadbelysning. Allt på en gång som vanligt.

Enligt ursprungsplanen skulle vi ha åkt hem i god tid för att hinna äta lunch och ta oss nyduschade till föräldragruppen på MVC som började 13.30. 13.25 låg Mattias med leriga knän tillsammans med avloppsrör i ett dike, själv var jag hantlangare. 13.45 stormade vi in leriga och utsvultna, givetvis iförda arbetskläder till föräldragruppen. Medan jag hämtade andan hörde jag något om att "gå hemma med händerna på magen och fundera". Inget jag direkt upplever att jag kan känna igen mig i. Det närmaste jag kommit något liknande är att hänga lite lätt på en stege på bygget och fundera på om det kan vara en lämplig förlossningsställning :) innan jag klättrade upp för att hålla reglar.....

Idag startade vi med besök hos barnmorskan. Allt ser bra ut och sammanfattningen av graviditeten som vi gjorde idag gick snabbt, allt har ju varit onaturligt bra. Efter det besöktes Ahlsell och elgrossisten där vi hämtade lite material. Vårt lagade fönster hämtades och väska köptes som vi ska packa till förlossningen. Kl. 17.00 kom vi ut till huset....satte några reglar, jag sågade Mattias fäste. Kl. 19.30 åkte vi hemåt, ändå belåtna med vår insats.

Dagens kommentar av Mattias: " Vi får inte glömma bort att det är fredagsmys ikväll!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0