Vi har varit duktiga!

Helgen har passerat och jag tycker vi kan känna oss nöjda. Klockan har varit ställd tidigt för att vi ska hinna fixa vid huset innan jag varit tvungen att åka till det "riktiga" jobbet. På lördagen började vi med att markera in var alla elledningar till eluttag och lampknappar ska vara placerade. Det krävs lite klurande för att känna in vart man kommer vilja vispa grädde, sätta i dammsugarsladdar, ha hängande lampor eller spotlights, raka sig osv. Inte helt enkelt men på elektrikerns rekommendation har vi tagit till lite i överkant. Det värsta är att det blir mycket att spåra i de dammiga lättbetongväggarna....fast klarade vi att lägga grunden så kommer vi ju naturligt vis även att klara att spåra för lite el :)

Efter att jag begett mig till jobbet gjorde Mattias en jätteinsats med att såga upp och sortera upp stora delar av det träd vi beskar ordentligt i onsdags. Vilken kille, så duktig men så slut när jag kom hem framåt halvelva- tiden på lördagskvällen.

Söndagsmorgon vaknade vi av att regnet och väckarklockan ljöd. Några minuter blev vi kvar i sängen men sen så begav vi oss till bygget. Trädet var ju som sagt stort och vi beskar det ordentligt så även idag hade vi fullt upp med att släpa, såga och sortera det i vedhög och "att-elda-upp-till-hösten-hög". Riktigt roligt faktiskt, slitigt, enkelt och konkret! Synd att plikten kallade för annars hade jag gärna fortsatt hela eftermiddagen och kvällen med för den delen!

Jag känner på mig att vi har en lite besvärlig vecka framför oss så nu är det dags att sova för att ladda batterierna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0