Påsen som ska sys ihop har fortfarande hål

Förhandsvärderingen är klar och jag känner mig ganska nöjd med den. Värderingsmannen har verkligen gett oss energi då han gett oss mycket uppskattning och tycker vi har bra koll på läget och bygger ett bra hus. Mycket roligt att höra! 

Banken där emot är envisa energitjuvar som inte nöjer sig i första taget. Kalkylen måste bli mer exakt, offerter måste redovisas och lyftplan ska detaljeras. Det är inte utan att man blir en smula stressad. Dessutom har dom nu kommit på att dom vill ha in en kalkyl som beräknar byggnationskostnaden om man anlitar totalentrepenad. Lite sent att komma på det nu kan jag tycka. Nu har dom i och för sig efter mycket om och men själva tagit på sig att göra en sån beräkning. Så om priset på totalentrepenad inte klarar lånelöftet vet jag inte vad som händer....

Samtidigt kan man kanske förstå dem. Dom vill ju inte hamna i sittsen med ett icke färdigt hus och en massa utlånade pengar, och den sittsen vill ju inte vi heller hamna i så där är vi överäns...

Antar att det bara är att foga sig och försöka att presentera vad dom vill se.

Hoppas tjälen ligger kvar ett tag till så vi kan skylla på den när vi inte kommer igång i tid.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0