Det går segt nu....


Igår var vi ju på köksmöte. Jag gillar skarpt det kök som ritats upp åt oss. Det är ju andra gången jag ser det nu och båda gångerna har jag verkligen känt att jag gillar det. Vad vi måste komma på är bara hur vi ska utforma budgeten för att det ska gå ihop sig.

 
(klickbar)

Efter det mötet tog vi en sväng förbi ett av Sveriges kanske största varuhus där man själv kunde rita upp sitt kök i ett program (gissa Varuhus)....Det var faktiskt riktigt roligt och blev dessutom nedrans snyggt. Fördelen med det köket skulle ju vara att budgeten skulle gå ihop sig åtminstånde på kort sikt. En viss risk är ju att vi blir tvugna att byta ut det många år tidigare än det andra köket.  

Det där tåls att tänka på flera gånger om och kanske måste vi inte bestämma oss fören en bra bit in i byggprocessen.

Dagen har bestått i massor av ringande som vanligt. Känns som vi inte riktigt kommer någonstans just nu. Vi väntar på konstruktionsritningar för att kunna beräkna konstruktionens kostnad och vi inväntar fortfarande offerter. I brist på annat har det blivit mycket betonggolvssnack idag. Jag har ringt runt till diverse betongslipare och försökt förstå hur man ska göra för att få ett så matt betonggolv som möjligt. På en sida hittade vi en bild på ett snyggt golv. När jag berättade om den bilden som för övrigt låg på deras hemsida fick jag veta att det var ett golv som egentligen blivit fel från början men sen rättats till. Av den anledningen menade han att det inte direkt går att få till det så om man liksom gör rätt från början....Det är ju typiskt!

"Det är inte bilden i inlägget som deskrivs i texten, det är bara ett annat snyggt golv. Odugligt om man frågar betongsliparen"
 
(Klickbar)

Ett snabbt samtal till bygglovshandläggaren har jag också hunnit. Han hade inte fått kompleteringarna än men trodde skulle dyka upp imorgon. Vad viktigare var var att jag fick reda på att dom godkänner putsad fasad och att vi tänker lika vad gäller att bevara så mycket av befintliga marknivåer som möjligt. Känns lite lugnare nu. Tyvärr lät det som att han måste skicka ut en förfrågan till grannarna om dom har några synpunkter. Framför allt gör det att handläggningstiden blir längre men enligt honom är det ju ialla fall han som bestämmer i slutänden.   

Oj vilket långt inlägg det blev trots att "det går segt nu" =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0