Julstök

                                

De senaste dagarnas julstök har gjort att framsteg med husbygget för tillfället stått lite still. Det jag hunnit klämma in mellan knäckebrödsbak och skinkkok är att ringa runt och hört mig för hur det går för olika firmor att räkna på offerter. Jo vars, dom julstökar väl dom också men lite uppgifter har jag ändå luskat fram. Bland annat har jag fått vetskap om att både bygglovshandlingar och takläggning faktiskt verkar bli mindre dyrt än vad vi först räknat med! Sånt tycker vi om!



Bygglovshandlingarna har också kommit i goda händer uppe på bygglovsförvaltningen, enligt receptionstjejen är vår handläggare en av de snabbare där uppe på kontoret så förhoppningsvis får vi snart ett besked. Då det inte finns någon detaljplan över vår tomt har vi ju mest att hålla oss till att huset ska följa naturen och områdets karaktär vilket inte borde bli vidare svårt. Putsad fasad verkar i och för sig inte falla under lantlig stil men va´ fasen, kyrkan 300 meter bort har ju vitputsad/slammad fasad och röda fönster precis som vi ska ha så jag har svårt att tro dom kan säga något om det. Vänta och se….

 

Nu tar vi jul och hoppas på att få baka knäckebröd i vedugn till nästa jul :)



Kommentarer
Postat av: Blog of the Year

Hej, din blogg är nu godkänd och går att rösta på i Blog of the Year på Facebook!

2010-12-26 @ 00:15:14
URL: http://apps.facebook.com/blogoftheyear/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0